Klantenservice

Bestellen

Hoe bestel ik een artikel?
1) Onder elk artikel zie je een knop met bestellen, kies de maat en/of het aantal uit.
Klik op de knop en het artikel wordt automatisch in het winkelwagentje geplaatst.
Kies voor verder winkelen of ga naar de winkelwagen.
Als je klaar bent met winkelen ga je naar de winkelwagen, kies de betaalmethode en klik op bestel deze artikelen.
2) Gegevens: Vul je naam en adresgegevens in.
3) Bestelling plaatsen: Een overzicht van de bestelling, welke je nog kunt wijzigen.
4) Bevestiging: De bestelling is afgerond.
5) Betaling: Als je voor online betaling hebt gekozen, wordt je doorgeleid naar onze service payment provider Sisow.
Selecteer je bank en na de betaling druk je op de knop voltooien en vervolgens op ‘ga terug naar de webwinkel’ [BELANGRIJK] anders is er geen voltooide betaling!

Welke maat kies ik?
Alle artikelen in de shop zijn door ons opgemeten, deze vind je bij de omschrijving.
Je klikt op ‘is voor je opgemeten klik hier‘ en er opent een nieuw venster met een overzicht van de maten, je kunt de aangegeven maten makkelijk met je eigen items vergelijken.
Het zou toch jammer zijn dat de bestelde artikel(en) te groot en/of te klein zijn en deze geretourneerd worden waar kosten aan zijn verbonden!

Mijn maat staat er niet bij?
We kopen van elk aangeboden artikel maar één of enkele stuks in om de collectie zo actueel mogelijk te houden. Hierdoor kan het wel voorkomen dat het aangeboden artikel niet (meer) in jouw maat beschikbaar is, maar… Zoek je een bepaald artikel in een andere maat? Sommige artikelen zijn door ons nog na te bestellen. Stuur dan een mailtje naar info@basicoutlet.nl

Is mijn bestelling op voorraad?
Bij Basic Outlet zijn alle aangeboden artikelen op voorraad en direct leverbaar.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?
Als je bestelling door ons is ontvangen, krijg je een orderbevestiging per e-mail met alle bestelgegevens, controleer en bewaar deze bevestiging.
Klopt er iets niet? Laat het ons dan even weten en vergeet je ordernummer niet te vermelden! Je zult zo snel mogelijk een reactie terugkrijgen.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?
iDeal:
Heel gemakkelijk en veilig online betalen is internet bankieren via onze gecertificeerde CPSP payment service provider Sisow met je eigen bank.

Vooruitbetalen:
Als je een bestelling geplaatst hebt, ontvang je per e-mail een orderbevestiging met onze bankgegevens en het ordernummer.
Vergeet het ordernummer niet te vermelden bij de overschrijving!

De bestelde artikelen blijven maximaal 3 dagen gereserveerd tot de ontvangst van de betaling. Zodra de betaling op onze rekening op werkdagen voor 15:00 uur is bijgeschreven, wordt de bestelling nog dezelfde dag verzonden.

Sofortbanking:
Een eenvoudig te gebruiken rechtstreekse online betalingsprocedure met de hoge veiligheidsstandaard van online banking en TÜV-geteste bescherming van persoonsgegevens. Niet via elke bank beschikbaar.

Mister Cash/Bancontact:
Mistercash is een zeer veilig en betrouwbaar online betaalmiddel. Een samenwerking van een aantal Belgische banken en te vergelijken met iDeal in Nederland. Alleen van toepassing in combinatie met een Belgische bankrekening.

PayPal:
PayPal is een makkelijke, veilige en snelle manier om online te betalen.

Zijn mijn betalingsgegevens veilig?
Ja, het gehele ordertraject op Basic Outlet is beveiligd met Secure Socket Layer (SSL). Om de gegevens te beschermen, worden deze volledige gecodeerd verstuurd via SSL-servers en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden.
Op het moment dat je van de winkelwagen naar het orderproces gaat schakelt de pagina automatisch om naar een SSL verbinding.
Je kunt dit boven in de adresbalk zien, het adres begint met https:// en je ziet onderin het venster of naast de adresbalk een sleuteltje.

Levering

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Als de bestelling en betaling op werkdagen voor 15:00 uur binnen is, wordt de bestelling nog dezelfde dag verzonden.
Je ontvangt van ons een mailtje als de bestelling is verzonden. We verzenden de bestelling via de reguliere post, dit duurt gemiddeld 1-2 werkdagen.
Als je bestelling in een envelop past wordt deze door ons goed ingepakt verzonden, zodat de bestelling goed beschermd is.

Een pakketverzending wordt verzonden via PostNL, pakketten worden op zaterdag niet opgehaald en worden de eerstvolgende werkdag verzonden. PostNL bezorgd wel op zaterdag. Je ontvangt in de bevestigingsmail een Track & Trace code zodat je het pakketje kunt volgen. Zo weet je precies wanneer je de bestelling kunt verwachten.
Als je niet thuis bent bij bezorging laat de pakketbezorger een bericht bij je achter met een `Niet-thuis-code`. Met deze code kan je online een afspraak maken voor de tweede bezorgpoging op MijnPakket Je kunt kiezen voor een tweede bezorgpoging bij jouw buren en/of een andere dag. Als er dan niemand thuis is, kun je jouw pakket de volgende dag vanaf 13.00 uur ophalen bij het postkantoor.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Helaas is dat niet mogelijk, Basic Outlet is een webshop en heeft geen fysieke winkel.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Geen probleem! Je kunt bij de bestelling een ander afleveradres invullen.

Zijn er verzendkosten?
Dat blijft altijd een struikelblok en het liefst zouden we natuurlijk de bestellingen gratis verzenden. Dit is zonder de prijzen te verhogen helaas niet mogelijk, vandaar dat de verzendkosten gedeeltelijk worden doorberekend.

De verzendkosten binnen Nederland zijn:
Als je bestelling in een envelop past zijn de verzendkosten € 1,50 –  € 2,50 gebaseerd op het gemiddelde gewicht en de prijs. Als je het liever als pakket verzonden wilt hebben kan je dat bij de bestelling aanvinken, de extra kosten zijn € 3,00. Bij een bestelling van meerdere artikelen, wordt het boven het gewicht van 1 kg automatisch een pakketverzending. Is je aankoopbedrag boven de € 45,00 dan wordt het ook per pakket verzonden.

Voor een pakketverzending zijn de verzendkosten € 4,50. Er bestaat ook de mogelijkheid om de pakketverzending verzekerd tot € 500,00 te laten verzenden, dit is aan te vinken bij de bestelling, de kosten daarvan zijn € 2,50 extra op de standaardverzending (Alleen mogelijk bij pakketverzending)

Wat zijn de verzendkosten naar België?
Verzendkosten België:
Als je bestelling in een envelop past zijn de verzendkosten € 3,25 – € 6,80 gebaseerd op het gemiddelde gewicht en de prijs. Als je het liever als pakket verzonden wilt hebben kan je dat bij de bestelling aanvinken, de extra kosten zijn € 3,00. Bij een bestelling van meerdere artikelen, wordt het boven het gewicht van 1 kg automatisch een pakketverzending. Is je aankoopbedrag boven de € 40,00 dan wordt het ook per pakket verzonden.

Voor een pakketverzending tot 2 kg zijn de verzendkosten € 6,95 (zonder Track & Trace)

Zijn er verpakkingskosten?
We rekenen geen verpakkingskosten. Om een bijdrage aan het milieu te leveren en de verpakkingskosten zo laag mogelijk te houden, verzamelen en gebruiken we zoveel mogelijk (in goede staat verkerende) verpakkingsmaterialen om deze opnieuw te gebruiken.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling ook retourneren?
Als een artikel niet aan je verwachtingen voldoet, doen we daar niet moeilijk over.
Je kunt het zonder opgave van reden binnen 7 dagen terugsturen en je krijgt het aankoopbedrag* (exclusief verzendkosten + evt. betaalkosten) binnen 7 dagen teruggestort.

Artikel(en) die geretourneerd worden zijn in dezelfde staat als waarin zij verzonden zijn, compleet met aangehechte labels. We accepteren retourzendingen die uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons aangemeld zijn als een retourzending via info@basicoutlet.nl o.v.v. je naam en het ordernummer.

Het artikel dient binnen de termijn van 7 dagen na ontvangst door ons retour ontvangen te zijn! Retourzendingen na deze termijn kunnen we helaas niet meer accepteren. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor rekening van de afzender.
Artikel(en) die niet aan het bovenstaande voldoen, ongefrankeerde verzendingen en retourzendingen onder rembours kunnen we helaas niet accepteren.

* Bij artikelen met een kortingpercentage van 70% of hoger wordt geen restitutie gegeven. Je ontvangt een tegoedbon, de tegoedbon is onbeperkt geldig.

*Bij een actie en/of gratis verzending worden de door ons vooruitbetaalde leveringskosten in mindering gebracht op het retour te betalen bedrag.

*Indien bij een gratis verzending een gedeelte van de bestelling wordt geretourneerd, worden de gebruikelijke verzendkosten voor de overige artikel(en) in mindering gebracht op het retour te betalen bedrag.

*Bovenstaande geldt alleen voor aankopen via de webshop

Klachten

Heb je een klacht over een gekocht artikel?
Wij verzoeken je om dit zo snel mogelijk bij ons te melden. Stuur een mailtje naar info@basicoutlet.nl omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij je gegevens, het ordernummer en het artikelnummer. Je zult zo snel mogelijk een reactie per e-mail terugkrijgen. Je kunt ons ook bellen op 010-4263437

Overige vragen?

Verkoopt Basis Outlet alleen Basics?
Nee hoor! Als er iets leuks op het pad komt waarvan we van mening zijn dat het bij onze overige aanbod past, kopen we het in.

Ik heb een vraag over een aangeboden artikel?
Wij helpen je graag verder!
Laat het dan aub even weten en stuur een mailtje naar info@basicoutlet.nl

Hoe kan ik contact opnemen met Basic Outlet?
Per mail: Via het contactformulier op de pagina “Contact” of stuur een mailtje naar info@basicoutlet.nl Je zult zo snel mogelijk een reactie per e-mail terugkrijgen.

Per telefoon: Je kunt ons bellen op 010-4263437

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties?
Stuur een mailtje naar info@basicoutlet.nl Je kunt natuurlijk ook het contactformulier invullen. We beantwoorden vragen zo snel mogelijk.

Algemeen

Alle vermelde prijzen op de website zijn inclusief BTW
De prijzen bij Basic Outlet kunnen variën, in geval van prijsverhoging en/of verlaging geldt de besteldatum als definitief.
.
Wet koop op afstand

Wat is koop op afstand?
Bij koop op afstand koop je online een product via internet en heb je recht op duidelijke informatie over de prijs, levertijd en een bedenktijd van 7 dagen.

Privacybeleid

Hoe is het privacybeleid op Basic Outlet?
We respecteren jouw privacy. De persoonsgegevens worden enkel door ons gebruikt om je op de hoogte te houden van de afhandeling van de bestelling. Het is uitgesloten dat we persoonsgegevens aan externe bedrijven of derden verstrekken ten behoeve van marketingdoeleinden. We gebruiken return e-mailadressen alleen ten behoeve van het antwoord van de e-mail die we ontvangen. Basic Outlet gebruikt pop-up windows om de opgemeten maten weer te geven en niet voor reclamedoeleinden. Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.

Voorwaarden acties

Actie gratis verzending
Ook bij de actie gratis verzending geldt, geld terug geen probleem! Je kunt het binnen 7 dagen retourneren en je krijgt het aankoopbedrag (exclusief de door ons betaalde verzendkosten) binnen 7 dagen teruggestort.

Acties zijn niet geldig in combinatie met andere acties.